Hoe maak ik de bovenkant van mijn kwarktaart glad?

Graag zou ik mijn taart (op de foto te zien) aan de bovenkant glad strijken. Dit heb ik geprobeerd met een pannenlikker, maar veel gladder dan dit wil het niet.

Is er een trucje oid. dat me wel een mooi rechte bovenkant oplevert?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
3.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou, ik vindt hem er zo ook al heerlijk uitzien hoor ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij is ook erg lekker! We hebben er frambozen op gelegd, hmmmmmm....

Het beste antwoord

In het bakkersvak gebruiken ze daarvoor een plastic krabber die half rond is en een rechte zijde. Daarnaast gebruiken ze ook vormen die de precieze hoogte hebben van de taart waardoor ze recht kunnen afstrijken met bijv. een pallet mes :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Je kunt het proberen met hem voorzichtig te schudden. Dan maakt hij zichzelf glad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb me dit ook heel vaak afgevraagd! ik kreeg vorig jaar een tip die uitstekend werkt.
je knipt een kartonnetje rond, iets kleiner dan de bakvorm. daar span je heel strak huishoudfolie over.
dan leg je dat voorzichtig op je kwarktaart en haalt hem er dan heel langzaam weer vanaf. folie kun je er dan afhalen en het kartonnetje kun je daarna nog een paar keer gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is nog eens handig!;) +
Als je een lepel of een groot mes onder de gloeiend hete kraan houdt en er daarna mee over de taart strijkt moet het lukken! Oh ja niet afdrogen, nat doen dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem een houten potlepel, plaats die in het midden van de taart. Knip vervolgens een stuk schoon stevig karton, zodat het vanaf de potlepel tot de rand van de taartvorm komt in model. Prik het met 2 punaises op de steel en draai het rond.
De bovenkant is prachtig glad. ( is geen professionele methode, maar het werkt wel.)
Succes.